Regulamin sklepu internetowego
aromastick.pl
Obowiązuje od 1 stycznia 2023 roku
§1
Określenie Sprzedawcy
- Właścicielem Sklepu (dalej Sprzedawca) jest:
Aromastick Polska sp. z o.o., ul. Karmelicka 5/5, 31-133 Kraków, NIP: 6762619474, REGON: 522264456, KRS: 0000976518, e-mail: info@aromastick.pl, telefon: +48 733-308-200.
§2
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy (dalej Sklep) prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego Regulaminu (dalej Regulamin).
- Klientem (dalej Klient) może być:
- pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zamieszkała w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej;
- pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej;
- osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej, która jest uprawniona do podejmowania decyzji, oraz zaciągania zobowiązań w imieniu podmiotu;
- osoba małoletnia działająca za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego.
- Konsumentem (dalej Konsument) jest osoba fizyczna dokonująca ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Towarem (dalej Towar) jest dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy kupna sprzedaży pomiędzy Sklepem a Klientem.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Towary dostępne w Sklepie są nowe i są wolne od wad fizycznych i prawnych. Odpowiedzialność za wady określona jest przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy o prawach konsumentów.
§3
Zamówienia
- Zamówienia można składać za pośrednictwem formularzy interaktywnych dostępnych na stronach internetowych Sklepu (koszyk klienta).
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy Towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej przedmiot zamówienia. W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez Klienta podczas składania zamówienia, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu usunięcia błędów. Składając zamówienie, Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionych Towarów.
- Dla stron wiążące są informacje potwierdzone po weryfikacji złożonego zamówienia przez Sklep. Dotyczy to w szczególności: ceny, charakterystyki Towaru, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawu, terminów i sposobu dostawy.
- Po złożeniu zamówienia, następuje jego weryfikacja. Następnie Sklep przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §3 ust. 2 i z chwilą jej otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sklep potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej. Powyższe czynności mogą być realizowane automatycznie w imieniu Sklepu przez platformę sprzedażową.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
§4
Płatności
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
- płatność tradycyjnym przelewem (przedpłata);
- płatność elektroniczna za pośrednictwem operatora Autopay S.A. lub Paynow;
- płatność za pobraniem (tylko dla Towarów, którym Sklep udostępnił taką możliwość).
- Płatność elektroniczna może być zrealizowana kartą płatniczą Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic lub Maestro, o ile opcja taka jest dostępna w bramce płatniczej operatora;
- Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia.
- Warunkiem wydania Towaru jest zapłata za Towar i przesyłkę.
- Klient zobowiązany jest do uregulowania należności wynikających z zawartej umowy niezależnie od wybranego sposobu płatności oraz dostawy.
- W przypadku nieuregulowania przez Klienta w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, (a w przypadku płatności pobraniowej przy odbiorze) Sklep wezwie Klienta do odbioru i zapłaty za Towar wyznaczając termin na realizację zobowiązania. W przypadku nieuregulowania należności wynikającej z zawartej umowy w wyznaczonym terminie Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży.
- Termin realizacji zamówienia jest liczony od momentu w którym środki za zamówienie zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu lub od momentu pozytywnej autoryzacji płatności (nie dotyczy pobrania).
- Termin realizacji zamówień płatnych przy odbiorze liczony jest od dnia roboczego następującego po potwierdzeniu zamówienia przez Sklep o którym mowa w §3 ust 4.
§5
Wysyłka Towaru
- Zamówiony Towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm kurierskich lub udostępnia do odbioru osobistego w swojej siedzibie, o ile zostało to wcześniej uzgodnione z Klientem.
§6
Prawo odstąpienia od umowy
- Na podstawie ustawy o prawach konsumenta Konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
- Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Konsument złoży w terminie 14 dni od daty doręczenia Towaru oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Forma złożenia oświadczenia może być dowolna, np.:
- drogą mailową na adres e-mail podany w §1 Regulaminu;
- listownie na adres podany w §1 Regulaminu.
- Formularz odstąpienia od umowy stanowi załącznik 1 do Regulaminu. Konsument może jednak skorzystać z innego formularza, aby odstąpienie od umowy było skuteczne.
- Konsument zwraca Towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na swój koszt.
- Sklep zwraca środki w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sklep zwraca środki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków dokonywany jest na rachunek przypisany do karty.
- W przypadku, gdy Konsument przy zamówieniu wybrał inny, niż najtańszy oferowany przez Sklep sposób dostawy przedmiotu, Sklep zwróci jedynie koszt najtańszej dostawy danego przedmiotu do Konsumenta.
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
- dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
§7
Reklamacje
- W przypadku niezgodności Towaru z umową, Konsument ma prawo zgłosić reklamację Towaru wraz z opisem niezgodności.
- Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Konsument może jednak skorzystać z innego formularza, aby zgłoszenie reklamacji było skuteczne.
- Zgłoszenie reklamacyjne można dokonać przesyłając je na adres e-mail Sklepu lub pocztą na adres Sprzedawcy podany w §1.
- Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni od momentu otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Sklep może odmówić wymiany bądź naprawy Towaru pod warunkiem, że wymiana bądź naprawa jest niemożliwa do zrealizowania lub wymagałaby nadmiernych kosztów. Sklep zaproponuje w takim wypadku alternatywne rozwiązanie.
- Każdy Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę np.:
- za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
- za pośrednictwem regionalnego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, których lista dostępna jest na stronie https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
- ze względu na siedzibę Sklepu sprawę może kierować bezpośrednio do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie przy ul. Ujastek 7, 31-752 Kraków, http://www.krakow.wiih.gov.pl.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami wyłącza się odpowiedzialność Sklepu z tytułu niezgodności towaru z umową.
§8
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sklep świadczy drogą elektroniczną poniższe usługi:
- kontakt poprzez formularz – polega na wysyłce przez Klienta wiadomości za pośrednictwem formularzy interaktywnych zawartych na stronach internetowych Sklepu. Zawarcie umowy następuje w momencie skorzystania przez Klienta z formularza kontaktowego;
- cykliczna wysyłka wiadomości poprzez newsletter – polega na cyklicznej wysyłce wiadomości przez Sklep o charakterze handlowym oraz marketingowym na adres e-mail podany podczas zawarcia umowy. Do zawarcia umowy dochodzi poprzez wpisanie w odpowiednich formularzach adresu e-mail, oraz aktywacji subskrypcji poprzez kliknięcie w odnośnik jaki Sklep wysyła na podany adres e-mail. Zawarcie umowy jest także możliwe poprzez wyrażenie zgody podczas składania zamówienia.
- Usługi określone w pkt.1 świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Rezygnacja z usług świadczonych drogą elektroniczną możliwa jest w każdej chwili bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rezygnacja odbywa się w zależności od świadczonej usługi:
- usługa kontakt poprzez formularz – poprzez zakończenie korzystania z formularzy interaktywnych dostępnych na stronach internetowych Sklepu;
- cykliczna wysyłka wiadomości poprzez newsletter – poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w §1. Wiadomość powinna zawierać dane umożliwiające weryfikację subskrybenta usługi.
- Sklep w przypadku wykrycia działania na szkodę Sklepu, łamania przepisów prawa, łamania postanowień Regulaminu może w każdej chwili ograniczyć, zablokować, lub usunąć Klientowi dostęp do usług określonych w ust 1. Sklep informuje Klienta o zablokowaniu bądź ograniczeniu dostępu do usług za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w formularzu.
- Usługi świadczone są bezterminowo, jednak Sklep może ograniczyć do nich dostęp, blokować lub modyfikować informując o tym Klienta w sposób określony w §11 pkt 4.
- Zarówno Klient, jak i Sklep mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług określonych w pkt 1 w dowolnym czasie, wysyłając wiadomość e-mail z oświadczeniem woli.
§9
Ochrona prywatności
- Sklep przetwarza dane osobowe Klientów w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa w sposób określony w Polityce Prywatności dostępnej w stopce na stronie Sklepu.
§10
Środki techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień na Towary, niezbędne jest:
- urządzenie końcowe (np. komputer, tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- włączona obsługa JavaScript;
- akceptacja wykorzystywania plików cookies (wymagane w celu złożenia zamówienia).
§11
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.
- Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
- Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi na jego adres e-mail.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ich publikacji w sposób określony w ust. 3.
- Sklep uznaje, iż Klient korzystający z usług Sklepu i jego stron internetowych zaakceptował zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu okresu wskazanego w ust. 5.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu właściwe jest prawo polskie.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Aromastick Polska sp. z o.o.
ul. Karmelicka 5/5
31-133 Kraków
e-mail: info@aromastick.pl
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostawy następujących Towarów: ……………………………………………
Data zawarcia umowy/dostawy: ……………………………………………
Imię i nazwisko Klienta: ……………………………………………
Adres Klienta: ……………………………………………
Podpis Klienta*: ……………………………………………
*tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data: ……………………………………………
Załącznik nr 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
Aromastick Polska sp. z o.o.
ul. Karmelicka 5/5
31-133 Kraków
e-mail: info@aromastick.pl
Niniejszym informuję o wykryciu wad w następujących Towarach: ……………………………………………
Data wykrycia wady: ……………………………………………
Szczegółowy opis wykrytych wad: ……………………………………………
Data zawarcia umowy/dostawy: ……………………………………………
Imię i nazwisko Klienta: ……………………………………………
Adres Klienta: ……………………………………………
Żądania Klienta: wymiany Towaru na nowy / naprawy Towaru / obniżenia ceny / odstąpienia od umowy – (o ile wada jest istotna)*.
*niepotrzebne skreślić
Wartość obniżenia ceny według żądania Klienta: ……………………………………………
Informacje dodatkowe: ……………………………………………
Podpis Klienta**: ……………………………………………
**tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data: ……………………………………………